Успелите

Най-добрите бизнес книги за начинаещи

Класацията от бизнес книги, която ще ви предложа, ще адаптира мисленето ви към бързо променящите се условия за развиване на бизнес. Тези от вас, които владеят английски език могат да си ги закупят от Amazon.com или да ги намерят за безплатно теглене, но имайте предвид, че последното е нелегално. За тези, които не са на "ти" с английския, съм включил линкове към книжарници, които предлагат преведени варианти на български.

1. The Lean Startup

The Lean Startup

Автор: Ерик Рийс

Година(последно издание): 2011

Страници: 336

Български превод: липсва

Задължително четиво за всеки, който планира да се захване с нов стартъп. В нея Ерик Рийс предлага алтернатива на стандартния подход за стартиране на бизнес – изработването на бизнес план. Книгата ще ви научи как да валидирате идеята си с най-малко време, пари и други ресурси, а именно – излизане на пазара по възможно най-бързия начин.

2. How to Win Friends and Influence People

How to win friends and influence peopleАвтор: Дейл Карнеги

Година(последно издание): 2010

Страници: 320

Български превод: store.bg

Книгата на Дейл Карнеги е ориентирана към личностно развитие, подобряване и изграждане на връзки за цял живот. Тя ще ви научи как да се отличавате сред тълпата, как да привлечете хората да подкрепят идеите ви и ще ви помогне да развиете целия си потенциал в среда на висока конкуренция.

 

3. Rich Dad Poor Dad

Rich dad poor dadАвтор: Робърт Кийосаки

Година(последно издание): 2011

Страници: 274

Български превод: store.bg

Небезизвестният лектор и автор на книги за лични финанси - Робърт Кийосаки, развива своя възглед за икономиката под влиянието на две основни фигури: неговият високообразован, но с финансови проблеми баща и таткото на най-близкия му приятел - отпаднал от училище милионер. В книгата той развива своята философия, че по-бедните и хората от средната класа работят за пари, а парите на богатите работят за тях. Книгата се явява ръководство за това как да мислим правилно за парите.

4. Business Model Generation

business model generation

Автор: Александър Остервалдер

Година: 2010

Страници: 288

Български превод: липсва

Книгата е ръководство за визионери, чиито идеи не се вписват в традиционните бизнес модели. Подходяща е както за хора, които тепърва стартират бизнеса си, така и за представители на вече утвърдени предприятия. В нея ще намерите множество инструменти и техники, които можете да използвате при изработването на стратегията на бизнеса си или при неговото обновяване. В книгата се набляга основно на графични изображения, таблици, модели,  за сметка на обичайния дълъг и скучен текст.

5. The 4-Hour Work Week

4 hour work weekАвтор: Тим Ферис

Година: 2010

Страници: 304

Български превод: helicon.bg

Особено приложима за съвременните работни условия. Все повече и повече хора работят от дистанция(онлайн). Книгата е силно препоръчителна за соло-предприемачите или т.нар. фрийлансъри. Тя акцентира върху най-важния ни ресурс – времето – и как да го използваме пълноценно. Разглеждането на концепции като аутсорсинг, правилото 80/20 и автоматизиране на процесите обаче правят книгата подходяща и за по-широка аудитория.

6. Innovator’s Dilemma

innovators dillemaАвтор: Клейтън Кристенсен

Година(последно издание): 2016

Страници: 288

Български превод: липсва

Харвардският професор обяснява защо дори компаниите да правят всичко по правилния начин, понякога все пак не успяват и губят пазарното си лидерство или още по-лошо – изчезват от пазара. Независимо от индустрията си, компаниите с утвърдени продукти рано или късно биват избутвани от нови играчи на пазара, освен ако мениджърите не знаят кога да изоставят традиционните бизнес практики. Книгата е изцяло ориентирана към „разрушителните технологии“(disruptive technologies).

7. Start With Why

start with whyАвтор: Симон Синек

Година: 2011

Страници: 256

Български превод: helicon.bg

В книгата си Симон Синек анализира най-влиятелните лидери на нашето време и стига до заключението, че всички те започват с въпроса защо. Всяка организация може да обясни какво  и как прави, но малко стигат до същината и имат отговор на въпроса защо го прави, различен от „за печалба“. Авторът, базирайки се на множество истории, предлага ясна визия за това, как да бъдем лидери и да вдъхновяваме.

8. Blue Ocean Strategy

blue ocean strategyАвтор: Чан Ким, Рене Моборн

Година (последно издание): 2015

Страници: 256

Български превод: helicon.bg

Още от зората на индустриалната ера, компаниите са влизали в директно конкурентно съревнование и това е бил начинът им за растеж и просперитет. В книгата, публикувана от Harvard Business Review, се предлага подход към бизнеса, който изключва конкуренцията като фактор. В нея са включени много техники, които могат да се използват при изготвянето на бизнес стратегиите.

9. Good to Great

Good to GreatАвтор: Джим Колинс

Година: 2001

Страници: 300

Български превод: липсват наличности

Какво отличава великите компании от обикновените? Може ли компания, която в продължение на години е била посредствена да се промени и да достигне устойчиви велики резултати? На тези и други въпроси Колинс дава отговор, след като е провел 5-годишно проучване, обхващащо над 1400 компании, успели да влязат в класацията „Форчън 500“.

Успяхме ли да те вдъхновим?
Подкрепи позитивната журналистика в България…

Ние сме млад екип от момичета и момчета, гладни за обективност в медиите. Работим здраво, за да ви върнем вярата и да ви покажем, че добрите примери са навсякъде около нас. Противопоставяме се на стила и работата на традиционните медии, за да ви покажем положителната страна на монетата.

Обръщаме се към вас с апел за дарение в подкрепа на журналистиката, която правим. Всички постъпления се инвестират в развитието сайта. С тях ние увеличаваме обема и качеството на позитивните новини от България.

Защото сме тук заради нашето общо бъдеще и вярваме, че то ще е добро!

Препоръчани статии

Калоян Гаджев

Студент маркетинг. Интересувам се от технологии, web development и психология. Обичам дългите пътувания, изгревите на открито и Белгийската бира.

Оставете коментар

0 коментара